Strategies to mitigate the COVID-19 pandemic risk

Strategie per mitigare il rischio pandemico da COVID-19
Il progetto di ricerca interdisciplinare mira a sviluppare strategie per combattere la diffusione della pandemia di Covid-19 e altre infezioni virali. Le due tematiche principali sono:

• Identificazione delle principali fonti di rischio epidemico, attraverso l'analisi dei dati sulla diffusione dell'infezione
  • Modellizzazione matematica della dinamica epidemica a vari livelli di complessità: da modelli di campo medio omogenei a modelli eterogenei su una rete complessa.

Diversi ricercatori dell'Università di Catania provenienti dall’Università di Catania sono coinvolti nel progetto. Il Dipartimento di Matematica e Informatica interviene attraverso il Prof. Giovanni Russo. Ulteriori informazioni possono essere trovate qui.

Strategies to mitigate the COVID-19 pandemic risk
The interdisciplinary research project aims at developing strategies to fight the pandemic spreading of Covid-19 and other viral infections.
Two main themes will be considered:

• Identify  the main sources of epidemic risk, through analysis of the data on infection spreading
  • Modeling the epidemic dynamics at various levels of complexity: from homogeneous mean-field models to heterogeneous models on a complex network.

Several researchers from various Department of the University of Catania are involved.
The Department of Mathematics and Computer Science enters the project through Prof. Giovanni Russo. Further information can be found here.